Assalamualaikum..hello u all :) WELCOME to my blog..saya harap korang enjoy baca entry saya....klau ada yg nk share apa2 silakn la yer ...saya terima dgn HATI YG TERBUKA \(^^,)/

19 September 2012

saya pelajar perakaunan :)


Cinta si pelajar perakaunan, 
Aku akan meng-CREDIT cinta aku untuk kau, bila kau men-DEBIT untuk aku cinta kau. Aku akan mencatat kisah cinta kita dalam sebuah JOURNAL, dan mem-POST-ing nya ke dalam LEJER hatiku. Aku akan menjaga sebuah ACCOUNT cinta kau, berdasarkan DOUBLE-ENTRY. Dengan cara ini kau akan tahu BALANCE credit atau debit, dan 
AMOUNT dari cinta aku untuk kau.
Kemesraan kita tercatat dalam WORKSHE...ET. Kadang perlu kita lakukan ADJUSTING ENTRIES untuk menjaga cinta kita tetap kukuh. TRIAL BALANCE menunjukkan yang kita serius satu sama lain, sebab Total dari cinta kita ternyata satu dan sama.
Maka kita lakukan CLOSING ENTRIES saat kita setuju untuk berkahwin. PROFIT & LOSS statement, menyatakan apa yang telah terjadi kemudian, mari bersama-2 kita lihat BALANCE SHEET kita, apa saja ASSETS & LIABILITIES kita ..

TQ 2 azri..sebab bg share :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan